جدول نتیجه نهایی و کامل انتخابات خرم‌آباد: مرتضى محمودوند و مهرداد ويس‌كرمى به مجلس راه یافتند

🔹 نتایج نهایی و کامل یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی

۱- مرتضى محمودوند نام پدر علي‌رحم 43834 رأی
2- مهرداد ويس‌كرمى نام پدر رحيم 38077 رأی
3- محمد بيرانوندی نام پدر علي‌اصغر 34596 رأی
4- محمدرضا ملکشاهى‌راد نام پدر جوزعلی 19747 رأی
5- هادی هاشمى‌نيا نام پدر علی 16012 رأی
6- رضا سپه‌وند نام پدر براربڃه 13426 رأی
7- اميرناصر غلامرضائى نام پدر عزيز 11945 رأی
8- حسين ميردريکوندی نام پدر على 11044 رأی
9- احمد حقى نام پدر محمدمراد 9767 رأی
10- آرش رشنو نام پدر صيدقاسم 8597 رأی
11- سيدعبدالمناف موسوی‌زاده نام پدر سيدخداكرم 8382 رأی
12- قاسم سعيدی‌تبار نام پدر رضا 8117 رأی
13- عباس ميردريکوند نام پدر على‌مراد 8024 رأی
14- نصراله مرادی‌فر نام پدر هدايت‌الله 7633 رأی
15- بهروز دريکوند نام پدر محمدی 5263 رأی
16- على‌مراد صفری‌احمدوند نام پدر حق‌علی 4882 رأی
17- كيانوش زهراكار نام پدر غلامرضا 4112 رأی
18- فتح‌الله حسن‌وند نام پدر حسين‌علی 4056 رأی

به خواندن ادامه دهید «جدول نتیجه نهایی و کامل انتخابات خرم‌آباد: مرتضى محمودوند و مهرداد ويس‌كرمى به مجلس راه یافتند»

دکتر حسین گودرزی با 28430 رای ۳۵ درصد آراء را کسب کرد و نماینده مردم دورود و ازنا شد. لک علی‌آبادی با 12750 رای دوم شد. مجموع آراء: 84415 مشارکت: 40.6

نتیجه نهایی انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه دورود و ازنا

آقای حسین گودرزی 28430
آقای روح الله لک علی ابادی 12750
آقای میرزا حسین سالاروند 9004
آقای صفر عبدالوند 5539
آقای سید ایمان موسوی 3844
آقای قاسم منصوری 3328
آقای محمد قائدرحمتی(سیف الله) 2507
آقای امیرحسین تروند 2435
آقای عباس کسایی 1799
آقای محمد قائدرحمتی (علی) 1635
آقای حسین عرفانی 1307
آقای مصطفی رشیدی 1222
آقای سعید عبدالوند 1200
آقای اردشیر لک 1059
آقای ابوالفضل نجفی 721
آقای کرم احمدیان فرد 651
آقای رمضانعلی دولو 200

🔹مجموع کل آراء: 84415
🔹تعداد کل واجدین شرایط رای: 207892
▪️ درصد مشارکت: 40.6 درصد

عکسهای فرانک هارلی از #لرستان دوره #رضاخان با نام «آلبوم راه روسیه» شامل تصاویری از شهرهای #ایران از جمله #خرم آباد و دورود #پلدختر #سپیددشت هنگام عبور سربازان #انگلیسی و #هندی در #جنگ_جهانی_دوم

جیمز فرانسیس هارلی متولد ۱۸۸۵ سیدنی استرالیا عکاس ، فیلم ساز و کاوشگر مشهور، تعداد ۵۰۰ عکس او از ایران قدیم (زمان دو جنگ جهانی) توسط کتابخانه ملی استرالیا منتشر شده است.

عکسهای جیمز فرانسیس هارلی در مورد ایران با نام « آلبوم راه روسیه » شامل تصاویری از شهرهای ایران از جمله خرم آباد و دورود هنگام همراهی سربازان انگلیسی و هندی از لرستان است

عکسها را در ادامه همین مطلب ببینید

به خواندن ادامه دهید «عکسهای فرانک هارلی از #لرستان دوره #رضاخان با نام «آلبوم راه روسیه» شامل تصاویری از شهرهای #ایران از جمله #خرم آباد و دورود #پلدختر #سپیددشت هنگام عبور سربازان #انگلیسی و #هندی در #جنگ_جهانی_دوم»

آسفالت جاده پل‌هرو-سدایوشان-چم‌چیت-بیشه کلید رونق صنعت گردشگری لرستان است

️ آسفالت جاده شنی سد ایوشان-چم‌چیت-بیشه، موجب می‌شود که مسیر کنونی خرم‌آباد- بیشه از بن‌بست خارج شود و دسترسی به دهها جاذبه گردشگری استان ممکن گردد. نقشه بالا را ببینید.

👈 برخی جاذبه‌های گردشگری این مسیر: جنگل‌های انبوه منطقه، رودخانه‌های سزار و گهررود، کوه‌های قارون و ازگن و پریز، تالاب ازگن، آبشارهای آبگرمه، چشمه وقت ساعت، غار منو، سد ایوشان، آبشار بیشه و دسترسی به دریاچه گهر از مسیر چم‌چیت به و امامزاده پیرعبدالله و دره‌نگاه و دهها جاذبه دیگر منطقه

🔵 توضیح اینکه هم‌اکنون جاده پل‌هرو به سد ایوشان آسفالت است و مسیر سد ایوشان به چم‌چیت و آبشار بیشه شن‌کوبی و آماده آسفالت می‌باشد. فاصله پل‌هرو تا سد ایوشان ده دقیقه و فاصله سد ایوشان تا چم‌چیت پنجاه دقیقه در جاده خاکی است و فاصله چم‌چیت تا آبشار بیشه نیز حدود نیم ساعت است. در صورتی که مسیر آسفالت شود، این زمان نصف خواهد شد. جاده تمام این مسیر آماده است و فقط باید اسفالت بشود.

احداث این جاده موجب می‌شود که گردشگرانی که از خرم‌آباد به بیشه می‌آیند، بجای برگشت از همان مسیر، به سایر جاذبه‌های گردشگری منطقه دسترسی پیدا کنند. بدین ترتیب، جاده‌ها نیز خلوت‌تر خواهتد شد و آمار تصادفات کاهش می‌یابد. ضمن آنکه مسیر دیکری برای دسترسی مرکز استان به دریاچه گهر و دره‌نی‌گاه و اشترانکوه ممکن می‌گردد.

آسفالت جاده شنی سد ایوشان-چم‌چیت-بیشه، مسیر کنونی خرم‌آباد-بیشه را از بن‌بست نجات میدهد و دسترسی به دهها جاذبه مثل غار منو، تالاب ازگن، چشمه ساعت، رودخانه گهررود، کوه قارون و پریز را ممکن می سازد

🔴 مهم‌ترین و تنها نگرانی این طرح، احتمال تخریب محیط زیست بکر و جنگل‌ها و حیات وحش این منطقه است که نباید نادیده گرفته شود.

تصاویری از پارک ساحلی سپیددشت لرستان، خلاصه طبیعت لرستان

رودخانه زز سزار

پارک ساحلی سپیددشت، بین رودخانه های زز و سزار از سرشاخه‌های دز

به خواندن ادامه دهید «تصاویری از پارک ساحلی سپیددشت لرستان، خلاصه طبیعت لرستان»

عکس هایی از طبیعت باشکوه پریزکوه، دورود لرستان

احمد مصطفی پور

تصاویر طبیعت پریزکوه را در ادامه مطلب ببینید

به خواندن ادامه دهید «عکس هایی از طبیعت باشکوه پریزکوه، دورود لرستان»

تصاویری از آبشار چکان منطقه زز و ماهرو لرستان

آبشار چکان

آبشار چکان در منطقه زز و ماهرو الیگودرز

به خواندن ادامه دهید «تصاویری از آبشار چکان منطقه زز و ماهرو لرستان»

عکسهای عباس سالاروند از روستای تی و دره نگاه دورود، پایتخت طبیعت ایران

طبیعت روستای تی و دره نگاه دورود

به خواندن ادامه دهید «عکسهای عباس سالاروند از روستای تی و دره نگاه دورود، پایتخت طبیعت ایران»

حکایت شاهزاده سالارالدوله که می‌خواست برای تفریح، غارت یک ایل لرستان را تماشا کند

سال ۱۲۷۹ اواخر دوره مظفرالدین‌شاه، شاهزاده جوان قاجار سالارالدوله برادر محمدعلی‌شاه حاکم لرستان بود. روزی سالارالدوله بر فراز یک تپه با دوربین کوچ عشایر بیرانوند را تماشا می‌کرد. به مهرعلی‌خان سگوند پیشکار خود گفت: هوس کرده‌ام منظره غارتگری لرها را ببینم

‏به سواران سگوند دستور دهید که به این ایل حمله کنند و اموال و احشام آنها را غارت کنند و ما هم سرگرم شویم. مهرعلی‌خان که انتظار نداشت فرزند شاه قاجار چنان دستوری دهد، و باعث بدبختی هزاران نفر شود، گفت:

به خواندن ادامه دهید «حکایت شاهزاده سالارالدوله که می‌خواست برای تفریح، غارت یک ایل لرستان را تماشا کند»

هشت آبشار لرستان در یک نگاه

1- آبشار بیشه

آبشار بیشه

می توان از آبشار بیشه به عنوان یکی از زیباترین جاذبه های ایران و دیدنی های خرم آباد نام برد، آبشاری واقع در قلب رشته کوه های زاگرس در شهر خرم آباد استان لرستان. این آبشار در فاصله 65 کیلومتری تا خرم آباد قرار گرفته و پس از عبور از ایستگاه راه آهن بیشه به سمت رودخانه روانه خواهد شد. آبشار بیشه از ارتفاع 58 متری به سمت رودخانه سرازیر می شود و یکی از زیباترین صحنه های طبیعی را برای عاشقان طبیعت خلق می کند و به لطف قرار گرفتنش در مجاورت جنگل های سرسبز بلوط، ایستگاه راه آهن و آب و هوایی دلنواز نظر بسیاری از گردشگران و عاشقان طبیعت را به خود جلب کرده است. نام این آبشار از روستای بیشه و محل قرار گرفتنش نشات گرفته، روستایی زیبا که محل اقامت قبیله بختیاری با گویش خرم آبادی لری می باشد. علاقمندان می توانند از طریق راه آهن دورود به این مکان دسترسی یابند و البته بعد از پیاده شدن از قطار می بایست مسیری 1 کیلومتری را بپیمایند تا به این هنر زیبای دست پروردگار دسترسی پیدا کنند. در هنگام سفر به آبشار بیشه حتما از آمادگی جسمانیتان برای پیاده روی و کوهنوردی مطمئن شوید و با توجه به سرد بودن شرایط آب و هوایی در این منطقه همراه داشتن لباس گرم را فراموش نکنید. شاخه ها و انشعابات این آبشار به رودخانه خروشان سزار می ریزد. شاید هیچ چیزی لذت بخش تر از ایستادن در زیر جریان با لطافت یک آبشار در یک روز گرم تابستانی نباشد پس برای تجربه این لذت بی بدیل حتما سری به این آبشار بزنید تا ترسیمگر یکی از زیباترین خاطرات زندگیتان باشید.

به خواندن ادامه دهید «هشت آبشار لرستان در یک نگاه»

چرا دهلران عسلویه دیگر نشد

شهرستان دهلران روزی قرار بود عسلویه دیگر برای کشور باشد ولی ظرفیتها و پتانسیل های گازی و نفتی این شهرستان هنوز بالقوه

مانده و نتوانسته منجر به اجرای پروژه های بزرگ در شهرستان شود. تنها منطقه چشمه خوش دهلران است که هم اکنون روزانه به طور میانگین 180 هزار بشکه نفت از برداشت می شود و از طریق خط لوله به استان خوزستان منتقل می شود و دیگر ظرفیتهای و منابع عظیم نفت و گاز شهرستان بلااستفاده مانده است.

به خواندن ادامه دهید «چرا دهلران عسلویه دیگر نشد»

مروری بر اقوام و مردمان لُر جنوب

محسن خواجه گیری لیراوی /
لرهای جنوبی به چندین گویش و لهجه های مختلف زبان لری سخن می گویند، ساکنین استان های بوشهر، خوزستان ، فارس و کهگیلویه و بویر احمد، لرهای جنوبی هستند.

استان های جنوبی کشور سکونت‌گاه ایلات و طوایف مختلف لر می باشد لرهای جنوبی به چندین گویش و لهجه های مختلف زبان لری سخن میگویند، ساکنین استان های بوشهر، خوزستان ، فارس و کوهگیلویه و بویر احمد لرهای جنوبی هستند ایلات و طوایف بیراحمد ، چرام، بهمئی، طیبی، بابوئی، دشمن زیاری، ممسنی، آقاجاری، شولی ـ کرائی، لیراوی، دشتی، دشتستانی و طوایف متعدد دیگر که بصورت مستقل یا تحت عنوان ایلات بالا لرهای جنوبی را تشکیل می دهند.

استان بوشهر ، قسمتی از هرمزگان و جنوب و جنوب غرب فارس و جنوب شرق خوزستان دارای دو گویش دشتی و دشتستانی می باشند که خود شامل لهجه های متعدد هستند که شامل لهجه های جمی ، بردستانی، مندستانی، دیری، تنگستانی، شبانکاره ای، حیات داوودی، حیات داوودی، لیراوی، هندیجانی، ماهشهری، خشتی و کازرونی، کهمره ای ، زیدونی
استان کوهگیلویه و بویراحمد و شهرستان های بهبهان و رامهرمز دارای سه گویش بیراحمدی و بهمئی و آقاجری که این گویش ها نیز لهجه ها و گونه های متعدد دارند.

گویش ممسنی که متعلق به شهرستان ممسنی استان فارس می باشد و دارای لهجه های مختلف است، علاوه بر شهرستان ممسنی گویشوران این گویش در کاکان، کامفیروز، اقلید و حومه شیراز می باشند

دومینوی تعطیلی صنایع لرستان به دورود رسید/مرثیه‌ای برای فولا د و چدن دورود؛ کارخانه‌ای در آستانه تعطیلی

شرکت فولاد و چدن دورود به دلیل عدم سرمایه در گردش، افزایش قیمت مواد اولیه و نداشتن سفارش در آستانه تعطیلی است. به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، درحالی‌که احیاء واحدهای صنعتی راکد به‌عنوان یکی از اولویت‌های کشور در دستور کار دولتمردان قرارگرفته است؛ اما متأسفانه این روزها شاهد تعطیلی صنایع یکی پس از دیگری چه در سطح کشور و چه در سطح استان لرستان هستیم و بااین‌حال یکی از کارخانه‌هایی که زمزمه تعطیلی آن در جلسه ستاد تسهیل تولید لرستان به گوش رسید کارخانه فولاد و چدن دورود است که چندان حال و روز خوشی ندارد.

سالاروند مدیرعامل شرکت فولاد و چدن و فارسیت دورود امروز در جلسه ستاد تسهیل تولید استان لرستان که به ریاست استاندار و در محل استانداری برگزار شد، اظهار داشت: اگر شرکت فولاد و چدن دورود با وضعیت کنونی اداره شود به‌طور یقین به سرنوشت شرکت فارسیت دچار خواهد شد و به‌زودی تعطیل می‌شود.

وی افزود: حدود هشت ماه است که به‌عنوان مدیرعامل شرکت فولاد چدن دورود منصوب‌شده‌ام. همه می‌دانند که در این کارخانه کارگران 70 روز اعتصاب کرده بودند و مدیرعامل جرأت نمی‌کرد پا به آنجا بگذارد و با ین حال توانستیم با شیوه فرهنگی مشکل را حل کنیم والان هم کارخانه در حال فعالیت است و به‌طور صادقانه هم کار می‌کند؛ اما مشکلات عمده‌ای دارد.
ادامه مطلب

امیری و بیرانوند در پرسپولیس: فرزندان دیار شقایق‌های سرخ، سر خ پوش شد

در سایت لور بخوانیدشایسته است که به وحید امیری و دیگر فرزند دوستی داشتنی لرستان علیرضا بیرانوند که او نیز به پرسپولیس پیوسته، تبریک گفته و از این افتخارات دلخوش باشیم و به خود ببالیم، که اینان فرزندان دیار سرافراز و پر افتخار لرستان هستند.

استان ثروتمندی که از مشکلات اقتصادی رنج می برد/ تعریف معبر جد ید برای توسعه لرستان

بازوند استاندار لرستان با بیان اینکه لرستان یکی از ثروتمندترین استانهای کشور افزود: به رغم وجود نعمت های خدادادی فراوان اعم از دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر رودخانه، شرایط اقلیمی چهارفصل، ظرفیت های گردشگری و صنعت و … همچنان این استان به توسعه شایسته دست پیدا نکرده است. وی با بیان اینکه در طول سه دهه گذشته دولت به تنهایی متولی توسعه بوده است عنوان کرد: این مسیر در پیش گرفته شده طی ۳۰ سال گذشته مسیر کم هزینه ای برای مدیریت اجرایی استان بوده است.
دولت یازدهم در شرایطی مسئولیت را به دست گرفته که بخش خصوصی بابت پروژه های عمرانی رقمی در حدود ۲۵۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارد. بازوند به بدهی ۷۰ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی به بانکها اشاره کرد و گفت: بالا بودن این بدهی ها و معوقات زمانی روشن می شود که بدانیم کل بودجه یکسال کشور طی سال ۹۳ حدود ۴۱ هزار میلیارد تومان بوده است. وی با یادآوری اینکه در لرستان نیز ۹۸۰ میلیارد تومان معوقه بانکی وجود دارد افزود: این رقم ۱۸ درصد کل منابع بانکی استان را شامل می شود. استاندار لرستان با بیان اینکه دولت یازدهم در شرایط رکود، تورم و رشد اقتصادی منفی روی کار آمد یادآور شد: با این حال طی یکسال اخیر دولت اقدامات اساسی را در بخشهای مختلف انجام است.
اقتصاد ستون فقرات یک جامعه محسوب می شود. بازوند به توفیقات دولت در حوزه سیاست خارجی اشاره کرد و بیان داشت: با پیگیری ها و رایزنی های تیم دیپلماسی دولت افکار عمومی دنیا نسبت به کشورمان تغییر کرد که این موضوع را می توان یکی از کارهای بزرگ دولت دانست. وی با بیان اینکه با تلاشهای دولت تورم از ۴۱ درصد به ۱۷ درصد رسید ادامه داد: همچنین ارتقا رشد اقتصادی از منفی چهار درصد به مثبت چهار درصد از دیگر دستاوردهای دولت در حوزه اقتصادی بوده است.
استاندار لرستان با بیان اینکه در استان لرستان نیز معبر جدیدی برای توسعه در نظر گرفته ایم یادآور شد: طی سه دهه گذشته با تکیه صرف بر توان دولت مسیر را به پیش رفتیم و نتیجه چندانی نگرفتیم که این امر نشان می دهد باید بازنگری جدی در این زمینه صورت گیرد.
بازوند با بیان اینکه لرستان یکی از ثروتمندترین استانهای کشور افزود: به رغم وجود نعمت های خدادادی فراوان اعم از دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر رودخانه، شرایط اقلیمی چهارفصل، ظرفیت های گردشگری و صنعت و … همچنان این استان به توسعه شایسته دست پیدا نکرده است. وی با بیان اینکه در طول سه دهه گذشته دولت به تنهایی متولی توسعه بوده است عنوان کرد: این مسیر در پیش گرفته شده طی ۳۰ سال گذشته مسیر کم هزینه ای برای مدیریت اجرایی استان بوده است.
استاندار لرستان ادامه داد: امروز می بینیم که این مسیر کم هزینه نمی تواند ما را به هدف برساند پس نسبت به تعریف معبر جدید برای توسعه استان اقدام کرده ایم که البته این مسیر جدید هزینه بردار بوده و باید افکار عمومی و مردم به کمک مدیریت اجرایی استان بیایند.
بخش خصوصی می تواند متولی توسعه لرستان باشد. بازوند با بیان اینکه در معبر جدید تعریف شده برای بخش خصوصی و مشارکت مردم سهم بزرگی در نظر گرفته شده است یادآور شد: بخش خصوصی می تواند متولی توسعه استان لرستان باشد.
وی با اشاره به توفیقات به دست آمده طی یکسال اخیر با مشارکت بخش خصوصی عنوان کرد: رونق در پروازهای فرودگاه خرم آباد و افزایش تعداد پراوزها به ۲۷ پرواز در هفته یکی از نمودهای حضور موثر بخش خصوصی است.

شرایط بحرانی فولاد و چدن دورود خاتمه یافته است

شرکت فولاد و چدن و ماشین سازی دورود سال های متمادی با مشکلات عدیده ای مواجه بوده و بار ها تا مرز تعطیلی رفته و عملا تولید آن متوقف گردیده است و لذا با تلاش و پیگیری های زیاد مدیریت جدید این شرکت روند تغییر یافته است.
more–>–!>
جمعی از کارگران شرکت فولاد و چدن و ماشین سازی دورود با ارسال نامه ای ، متذکر شده اند که از زمان روی کار آمدن مدیریت جدید در این واحد رکورد تولید در طول ۳۰ سال گذشته به ثبت رسیده است. آنان اظهار امیدواری کرده اند که همزمان با بهره برداری از فاز دو طرح شرکت توسعه این شرکت تمامی مشکلات پرسنل حل خواهد شد

احتراما به استحضار می رساند که شرکت فولاد و چدن و ماشین سازی دورود یکی از شرکت ها تابعه سیمان فارس و خوزستان می باشد که سال های متمادی با مشکلات عدیده ای مواجه بوده و بار ها تا مرز تعطیلی رفته و عملا تولید آن متوقف گردیده است و لذا با تلاش و پیگیری های زیاد مدیریت جدید این شرکت روند تغییر یافته و با مساعدت مدیریت محترم سیمان فارس و خوزستان و جناب آقای مهندس افشار مدیریت محترم عامل سیمان تامین مقرر شد که طرح توسعه شرکت را به مرحله اجرا درآورند و با تلاش مدیریت محترم عامل شرکت رکورد تولید را در طول ۳۰ سال گذشته به جای گذاشته اند و تولیدات این شرکت بغیر از شرکت های سیمانی به شرکت های غیر سیمانی نیز ارسال می گردد و خوشبختانه بازارهای غیررسمی نیز جذب شده اند و با توجه به اینکه طرح توسعه شرکت در حال اجرا می باشد و علی رغم کمبود منابع مالی و سرمایه در گردش مدیریت این شرکت را اجرایی نمایند و هم زمان تامین مواد اولیه برای تولید شرکت و تامین نیازهای دیگر بخش ها نیز با نداشتن سرمایه در گردش مدیریت این شرکت هم توانسته شرکت را به تولید بی سابقه ای برسانند و هم توانسته اند طرح توسعه شرکت را اجرایی نمایند و هم زمان تولید مواد اولیه برای تولید شرکت و تامین نیازهای دیگر بخش ها نیز با نداشتن سرمایه در گردش به خوبی مدیریت شده است لذا پرسنل این شرکت از عملکرد و زحمات مدیریت محترم عامل شرکت فولاد و چدن و مدیریت محترم سیمان فارس و خوزستان و جناب آقای مهندس افشار مدیریت محترم عامل سیمان تامین کمال تشکر را دارد و انشاالله با بهره برداری از فاز دو طرح شرکت توسعه شرکت تمامی مشکلات پرسنل حل خواهد شد و هیچگونه جای نگرانی وجود ندارد و نیت مدیریت محترم عامل نیز رفع تمامی مشکلات پرسنل است که اگر نقدینگی تامین نگردد انشاالله تمامی این مشکلات حل خواهد شد.

پنج میلیارد تومان برای احداث پروژه کمربندی دورود اختصاص یافت

طول مسیر کمربندی دورود ۱۲ کیلومتر است و ۷ روستا در این مسیر قرار دارد که ۳۰۵ نفر مالک زمینهای این مسیر هستند که با ۳۶ مالک توافق و باید با ۲۶۹ نفر دیگر توافق انجام شود more–>–!>
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: برای تملک اراضی مسیر کمربندی شهر دورود ۵ میلیارد تومان از محل ماده ۱۸۰ اختصاص یافته است.
به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان، ملکی گفت: بر اساس توافق به عمل آمده با وزارت راه و شهرسازی، تملک اراضی واقع در مسیر کمربندی از طریق استان و عملیات اجرائی این پروژه از سوی وزارت خانه صورت می‌گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان تصریح کرد: طول مسیر کمربندی دورود ۱۲ کیلومتر است و ۷ روستا در این مسیر قرار دارد که ۳۰۵ نفر مالک زمینهای این مسیر هستند که با ۳۶ مالک توافق و باید با ۲۶۹ نفر دیگر توافق انجام شود.

ملکی گفت: برای احداث زورخانه شهر دورود که در زمینی با وسعت ۷۰۰ متر مربع احداث می‌شود ۴۵۰ میلیون تومان اختصاص یافته است که از این مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان ملی و ۵۰ میلیون تومان استانی است و این پروژه ظرف یک سال آینده ساخته و تحویل می‌شود.

وی عنوان کرد: در شهرستان دورود ۴ زیر گذر در حال احداث است که در حال حاضر زیر گذر «حشمت آباد» ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و زیر گذر «ترشاب» به اتمام رسیده است و اقدامات ساخت سازه‌های بتنی زیر گذر «زرگران» نیز به اتمام رسیده است و از هفته آینده با و تغییر مسیر و ایجاد راه انحرافی اقدامات اجرائی آن نیز شروع می‌شود.

شکست تراکتورسازی در خانه گهر جوانان دورود

تیم فوتبال جوانان تراکتورسازی با شکست برابر تیم گهر دورود دومین باخت این فصل خود را در لیگ برتر تجربه کرد. در هفته سوم مسابقات لیگ برتر جوانان، تیم تراکتورسازی تبریز در ورزشگاه تختی دورود به میهمانی تیم گهر این شهرستان رفت و در نهایت با نتیجه دو بر صفر تن به شکست داد more–>!>

به گزارش خبرنگار مهر، در هفته سوم مسابقات لیگ برتر جوانان، تیم تراکتورسازی تبریز در ورزشگاه تختی دورود به میهمانی تیم جوانان گهر این شهرستان رفت و در نهایت با نتیجه دو بر صفر تن به شکست داد.

تیم جوانان تراکتورسازی تبریز که در هفته دوم در تبریز سه بر دو از استقلال اهواز شکست خورده بود، در هفته چهارم روز پنجشنبه ششم آذر در تبریز به مصاف پدیده مشهد می رود.

سرپرستی تیم جوانان تراکتورسازی به عهده محمدتقی بیرام زاده است و ناصر ساعی هدایت فنی این تیم را به عهده دارد.

فغالیت مجدد کارخانه صنایع گهر دورود سبب ایجاد ۱۰۰۰ فرصت شغلی می‌شود/ مزایده برگزار شده است

عباس قائد رحمت در بازدید از کارخانه بزرگ صنایع غذایی گهر دورود در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: موانع و مشکلات این کارخانه از طریق آقای اژه‌ای و سایر مسئولان و رئیس سه قوه پیگیری شده و در ‌‌نهایت موانع قضایی رفع و بحث مزایده و تشریفات قانونی هم برگزار شده است. به خواندن ادامه دهید «فغالیت مجدد کارخانه صنایع گهر دورود سبب ایجاد ۱۰۰۰ فرصت شغلی می‌شود/ مزایده برگزار شده است»

فاز نخست راه آهن ازنا – الیگودرز آغاز به کار کرد

محمد تقی توکلی نماینده الیگودرز: راه آهن در استان لرستان و منطقه الیگودرز پروژه مهمی است که کار آن در حال انجام است و فاز نخست آن از ازنا – الیگودرز به طول ۳۰کیلومتر شروع شده است. عملیات ساختمانی بیمارستان 146تختخوابی الیگودرز به پایان رسیده است واکنون تجهیز بیمارستان دنبال می شود و تاکنون برای این پروژه 34میلیارد هزینه شده است. عملیات اجرایی چهار بانده شدن جاده الیگودرز- اصفهان در حال انجام است وحدود 10 کیلومتر کار شروع شده است و علاوه برآن پل روگذر که به تقاطع غیر هم سطح شهر الیگودرز وصل می شود نیز در حال اجرا است و برای این دو طرح 8میلیارد تومان بسته شده است.
به خواندن ادامه دهید «فاز نخست راه آهن ازنا – الیگودرز آغاز به کار کرد»

مستند «کوهدشت، جامال نخستین» ساخته شد

تولید مستند » کوهدشت، جامال نخستین‌» بیش از هفت ماه زمان برده، بهمن ابراهیمی کارگردان این مستند مدعی شد «شرط می‌بندم که حتی همشهریانم در این مستند تصاویری از کوهدشت خواهند دید که بپرسند اینجا کجاست؟! …. » به خواندن ادامه دهید «مستند «کوهدشت، جامال نخستین» ساخته شد»

دهلران، عسلویه دیگر نشد/ منابع گازی و نفتی که بلا استفاده مان ده است

شهرستان دهلران روزی قرار بود عسلویه دیگر برای کشور باشد ولی ظرفیتها و پتانسیل های گازی و نفتی این شهرستان هنوز بالفعل مانده و نتوانسته منجر به اجرای پروژه های بزرگ در شهرستان شود. تنها منطقه چشمه خوش دهلران است که هم اکنون روزانه به طور میانگین 180 هزار بشکه نفت از برداشت می شود و از طریق خط لوله به استان خوزستان منتقل می شود و دیگر ظرفیتهای و منابع عظیم نفت و گاز شهرستان بلااستفاده مانده است. به خواندن ادامه دهید «دهلران، عسلویه دیگر نشد/ منابع گازی و نفتی که بلا استفاده مان ده است»

خاطرات گهر محاله یادم بره!

شب های گهر آدم احساس عجیبی دارد دریاچه و زیبایی خیرکننده اش گویی که به آسمان پرستاره متصل شده باشند تابلوی زیبایی هنری را در پیش چشمانت به تصویر می کشد بار و بندیل مان را بستیم و چون مسیر دریاچه بشدت گرم بود تصمیم گرفتیم غروب راه بیفتیم، نیمی از مسیر را باید اتومبیل طی می کردیم و نیم دیگر با الاغ و چهارپایان برای مشاهده ادامه مطلب روی لینک زیر کلیک کنید http://lorna.ir/post-730.aspx

بخش خصوصي، پيشقراول توسعه لرستان در سفر روحانی به لرستان

پنجمين سفر کاروان تدبير و اميد به استان لرستان رقم ‌خورد، استاني که در 8 سال گذشته رتبه نخست بيکاري را در کشور به خود اختصاص داده بود. به همين دليل رويکرد اصلي اين سفر، بر تلاش براي حل مشکل اشتغال استوار است. جلسه‌اي نيز با حضور رئيس جمهوري و 420 سرمايه‌گذار برگزار شد. افراد حاضر در اين نشست، مديران عامل هولدينگ‌هاي اقتصادي، مديران عامل بانک‌ها، لرستاني‌هاي مقيم خارج از استان مانند تهران و شهرهاي بزرگ و برخي نيز سرمايه‌گذاران لرستاني مقيم خارج از کشور بودند.
به خواندن ادامه دهید «بخش خصوصي، پيشقراول توسعه لرستان در سفر روحانی به لرستان»

مشکلات دورود و ازنا از زبان قائدرحمت در سفر رئیس جمهور روحانی به لرستان

قائدرحمت نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزیر کشاورزی به شهرستان دورود و ازنا سفر می‌کنند تا به بررسی مشکلات این شهرستان ها از نزدیک بپردازند. در این سفر بازدیدهای مختلفی از طرح و پروژه های شهرستان های دورود از جمله بازدید از کارخانه کفش غزال دورود که چند سالی است تعطیل است، بازدید از مجتمع فارسیت دورود، کلنگ زنی احداث فاز چهارم سیمان دورود در خارج از شهر، بازدید از سد مروک دورود با حضور وزیر نیرو انجام می شود. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در سفر به شهرستان دورود از بیمارستان 168 تختخوابی این شهرستان بازدید می‌کند. در جلسه‌ای که با رئیس جمهور داشتیم قرار شد به‌زودی وضعیت کارخانه صنایع غذایی دورود مشخص می شود تا به بهره‌برداری برسد. در شهرستان ازنا هم بازدیدهای مختلفی از طرح ها و پروژه های سد کمندان ازنا، محور 4 خطه ازنا – شازند، مجتمع ذوب و فولاد ازنا، انجام می شود. به خواندن ادامه دهید «مشکلات دورود و ازنا از زبان قائدرحمت در سفر رئیس جمهور روحانی به لرستان»

چهارخطه شدن محور ازنا شازند اراک مهمترین خواسته مردم ازنا از رئیس جمهور است + گزارش تصویری: سرعت لاکپشتی

محور ازنا – شازند، پرتردد ترین و پر حادثه ترین محورهای شهرستان ازنا است؛ جاده ای که پس از گذشت سه سال از آغاز عملیات چهار خطه شدن تنها با 35 درصد پیشرفت فیزیکی همچنان قربانی می گیرد. بیش از 80 درصد کل تصادفات شهرستان ازنا در این محور رخ می دهد. امید است در سفر رئیس جمهور روحانی به این طرح نیمه تمام توجه شود
http://lorna.ir/post-725.aspx برای خواندن ادامه مطلب رویاین لینک کلیک کنید

ماجرای عنوان قهرمانی که با خود سرشکستگی آورد/ وقتی بیکاری 20 س ال لرستان را سرِ کار گذاشت

لرستان نزدیک به 20 سال است که در جایگاه اول تا سوم جدول بیکاران کشور قرار دارد تا هر بار که مرکز آمار ایران نرخ بیکاری را اعلام می کند خیالمان راحت باشد که صدر جدول متعلق به لرستانیها است. استان لرستان از لحاظ نرخ بیکاری طی 18 سال اخیر همواره در میان سه استان نخست کشور بوده است که شش سال رتبه نحست کشور، 10 سال رتبه دوم و دو سال نیز رتبه سوم بیکاری را در اختیار داشته و نرخ بیکاری جوانان 15 تا 24 سال لرستانی 36 درصد است.
برای خواندن ادامه مطلب روی این لینک کلیک کنید http://lorna.ir/post-726.aspx

استانداری لرستان: لرستان آماده استقبال از رییس جمهور است/ تقا ضای دو هزار و هفتصد میلیار تومان اعتبار بانکی از رئیس جمهور

علی‌هادی چگنی معاون برنامه‌ریزی استاندار لرستان: استان لرستان آماده استقبال از رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت است. در حال حاضر سه راه‌آهن، آزادراه، ‌توسعه فرودگاه و … توسط قرارگاه خاتم در حال انجام است که می‌تواند در بخش زیرساخت‌ها و توسعه استان کمک کند. متاسفانه منابع بانکی استان لرستان 2 هزار و 700 میلیارد تومان است که مصارف آنها 5 هزار و 400 میلیارد تومان یعنی دو برابر است. در سفر آینده هیئت دولت به لرستان یکی از پیشنهادات و درخواست‌های ما از هیئت دولت این است که به مدت سه سال سالی 2 هزار و 700 میلیارد تومان اعتبار در اختیار بانک‌ها قرار دهد و امیدواریم این پیشنهاد و درخواست ما مورد پذیرش هیئت دولت قرار گیرد تا بتوانیم گوشه‌ای از مشکلات این استان را برطرف کنیم به خواندن ادامه دهید «استانداری لرستان: لرستان آماده استقبال از رییس جمهور است/ تقا ضای دو هزار و هفتصد میلیار تومان اعتبار بانکی از رئیس جمهور»

تصاویری از طبیعت بهاری روستای گردکوهه لرستان

عکسهای حیرت انگیز مسعود محمدی از طبیعت بهاری روستای گردکوهه لرستان در لینک زیر ببینید
http://lorna.blogfa.com/post-723.aspx